PUPA PRINCESS PUPART Palette – Review, Swatches & Application

pupart trucco

PUPA PRINCESS PUPART is the shadow palette from the Christmas Collection 2013 by PUPA.
The powder pink plastic palette contains EIGHT SHADOWS in three finishes: PEARLESCENT, SATIN and MATTE. On the far right, you’ll also find a CREAM EYELINER. To complete the palette, a MIRROR and a double-ended BRUSH.
The first five colors (from far left on the palette) are the lighter ones and they appear a bit too similar to each other, not just as far as the shade but also as far as the light pigmentation and some fall out.
The other three are definitely better (they are also the ones I used for the make-up below!).
The CREAM EYELINER (blackest black) is soft and easy to apply: it dries quickly and has a good lasting power.
In general, this palette has an average pigmentation, a bit of fall-out but a good lasting power.
The price per quantity is not the cheapest: I find it a decent buy if you love pinks and shimmer, have a light skin tone and are looking to create primarily daywear look! 😉

VOTE: C+
PRICE: Euro 23,10 (8 shadows x0.9gr + 1 cream eyeliner x 1gr)

La PRINCESS PUPART é la palette che fa parte della collezione natalizia 2013 di PUPA.
L’astuccio rosa di plastica contiene OTTO OMBRETTI in tre finish diversi: SHIMMER, SATINATO e OPACO. Il primo a destra é un EYELINER IN CREMA. Nella palette si trova anche uno specchio ed un pennellino doppio.
I primi cinque colori (da sinistra a destra) sono i più chiari ed anche i più simili tra di loro (un pó troppo simili per i miei gusti). Gli altri quattro (che sono anche quelli che ho usato per il trucco nelle foto) hanno delle belle tonalità, sono mediamente pigmentati e leggermente polverosi.
Tutti gli ombretti non vanno a finire nelle pieghette e hanno una buona durata.
L’eyeliner in crema (nerissimo) é morbido e si applica con facilitá. Si asciuga velocemente, fissandosi bene sulla palpebra.
Se avete una carnagione chiara, amate i colori delicati con un finish prevalentemente shimmer e preferite dei look più soft (con un paio di tonalita’ più’ scure), questa palette potrebbe piacervi anche se il prezzo (per la quantità’ di prodotto) non e’ tra i più’ economici.

VOTO: C+
PREZZO: Euro 23,10 (8 ombretti x 0.9 gr – 1 eyeliner x 1 gr)

pupart

pupart

pupart

pupart review

pupart

pupa review

pupart

pupart trucco

I received this palette from PUPA. I did not receive any compensation for this review that reflects my personal opinion. As always! 😉

Reviews